Forretningsbetingelser

Generelt

Privanize ApS, CVR-nr. 44941929, (herefter ‘Privanize’) har til formål at hjælpe virksomheder (herefter ’Kunden’) med at sikre overholdelse af den Europæiske databeskyttelsesforordning (herefter ’GDPR’) ved at stille en onlineplatform til rådighed (herefter ’Tjenesten’) samt eventuelt at stille specialistviden til rådighed (herefter ’Konsulentydelsen’) mod betaling af en pengeydelse.

Levering af Tjenesten og Konsulentydelsen betegnes samlet som ”Serviceydelsen”. I tilfælde af, at Kunden ikke som en del af en aftale med Privanize har tilkøbt en Konsulentydelse, omfatter begrebet Serviceydelsen udelukkende levering af Tjenesten.

Disse Forretningsbetingelser udgør samlet den aftale (herefter ’Aftalen’), der gør sig gældende mellem Kunden og Privanize. For at få adgang til Serviceydelsen, skal Kunden læse og acceptere disse Forretningsbetingelser.

Medmindre andet er udtrykkeligt angivet, omfatter alle henvisninger til ”Kunden” også dennes brugere.

Serviceydelsen

Serviceydelsen omfatter adgang til en onlineplatform, som hjælper Kunden med at overholde reglerne i GDPR. Som en del af Serviceydelsen, kan Kunden modtage personlig assistance fra en Konsulent hos Privanize til at opsætte og implementere tilpasninger til Kundens GDPR-program. Onlineplatformen tilbyder desuden funktioner, som kan assistere Kunden med at sikre løbende overholdelse af reglerne i GDPR.

Det specifikke omfang af Serviceydelsen defineres ud fra Kundens valg af abonnementsløsning(er) (herefter ’Abonnementsløsningen’).

Privanize er, i medfør af disse Forretningsbetingelser, forpligtet til at stille Tjenesten til rådighed for Kunden via internettet, og at levere Konsulentydelsen i det omfang det er påkrævet ud fra Kundens valg af Abonnementsløsning.

Under forudsætning af Kundens accept og overholdelse af disse Forretningsbetingelser, herunder uden begrænsning forpligtelserne til at fuldføre brugerregistreringen og betale den aftalte pengeydelse til Privanize, giver Privanize hermed Kunden en begrænset, personlig, ikke-eksklusiv, tidsbegrænset og ikke-overførbar adgang og ret til at anvende Tjenesten udelukkende til Kundens interne brug for det antal individuelle og navngivne brugere, som Kunden har registreret for Tjenesten og for hvilke Kunden betaler abonnementsgebyret.

Udover de tilfælde, som udtrykkeligt er angivet i straks ovenstående afsnit, er Kunden ikke tildelt nogen rettigheder, hverken direkte eller indirekte, til at tilgå, bruge eller på anden måde udnytte Tjenesten på nogen som helst måde.

Den enkelte brugers adgang til Tjenesten er personlig og må ikke bruges af andre end den relevante bruger, og brugeren har ikke ret til at give tredjeparter adgang ved brug af brugerens personlige bruger-id og adgangskode.

Kunden er ansvarlig og hæftende for de brugere, som Kunden har registreret, herunder for at sikre, at brugerne overholder disse Forretningsbetingelser og andre for Privanize og Kunden gældende retningslinjer.

Privanize forbeholder sig retten til at blokere Kundens og brugernes adgang til Tjenesten i tilfælde af Kundens overtrædelse af disse Forretningsbetingelser.

Begrænsninger

Kunden har ikke ret til at rekonstruere eller adskille Tjenesten eller på anden vis forsøge at undersøge, modificere eller genskabe kildekoden og/eller dens strukturelle ramme og/eller de principper, som Tjenesten er baseret på, medmindre andet er tilladt i medfør af national lovgivning og/eller EU-retten.

Kunden har ikke ret til at downloade, kopiere, distribuere, gøre tilgængelig, sublicensere, leje, udlåne eller på anden måde disponere over Tjenesten, medmindre andet udtrykkeligt er angivet i disse Forretningsbetingelser eller efter specifik aftale med Privanize.

I tilfælde af, at Kunden er en del af en gruppe af associerede virksomheder, skal hver associeret virksomhed særskilt skrive sig op til brugen af Serviceydelsen samt forpligte sig til disse Forretningsbetingelser førend de nævnte virksomheder opnår de rettigheder, der følger af disse Forretningsbetingelser.

Kunden har ikke ret til at modificere eller på anden måde ændre Tjenesten, som stilles til rådighed i henhold til disse Forretningsbetingelser, og Kunden har derfor kun ret til at tilgå og bruge Tjenesten i den form, som den stilles til rådighed af Privanize. Dette indebærer bl.a. at Kunden naturligvis har ret til at uploade, downloade, læse og på anden vis behandle Kundens relevante GDPR-dokumentation i Tjenesten som det er tiltænkt.

Kunden har ikke ret til at ændre eller fjerne nogen mærker og meddelelser vedrørende ophavsret, patenter, varemærker eller andre rettigheder, der er placeret på, anvendt på eller på anden vis implementeret i Tjenesten.

Kunden er forpligtet til at sikre, at Kunden har opnået alle nødvendige rettigheder og/eller titler til enhver information, før der gennemføres nogen opbevaring og behandling af den pågældende information ved hjælp af Tjenesten. Kunden må under ingen omstændigheder opbevare information i Tjenesten i strid med tredjepartsrettigheder og/eller gældende lovgivning. Privanize er berettiget, men ikke forpligtet, til at slette informationer, som efter Privanize’s eget skøn udgør en overtrædelse af disse krav fra Kunden, og Kunden har ikke ret til nogen form for kompensation i den forbindelse.

Forbedringsforslag

Enhver kommentar, idé, forslag og/eller anden form for feedback (herefter ’Forbedringsforslag’) leveret af Kunden til Privanize angående Serviceydelsen forbliver Privanize’s ene og eksklusive ejendom.

Privanize er fri til at bruge, kopiere, modificere, offentliggøre og/eller redistribuere Forbedringslag leveret af Kunden til ethvert formål og på enhver måde uden at dette afføder nogen form for kredit eller kompensation til Kunden.

Support, vedligehold og opdateringer

Privanize yder teknisk support via telefon og e-mail, som beskrevet fra tid til anden på Privanize.dk. Support vedrørende generel brug og anvendelse af Tjenesten, inklusive assistance med Kundens GDPR-implementering, tilkøbes separat, herunder eksempelvis som en del af Kundens Abonnementsløsning.

Tjenesten stilles til rådighed for Kunden som den er i den opdaterede version, der gælder fra tid til anden.

Uanset straks nævnte bestemmelse, kan Privanize efter eget skøn opdatere, vedligeholde og videreudvikle Tjenesten. Privanize er desuden berettiget til at ændre sammensætningen og indholdet af Serviceydelsen, så længe det ikke resulterer i en reduktion af den eksisterende Serviceydelse for Kunden. Sådanne opdateringer, forbedringer og ændringer kan foretages med eller uden varsel. I tilfælde af, at Privanize gennemfører ændringer, der resulterer i en reduktion af den eksisterende Serviceydelse for Kunden, vil underretning herom blive sendt til Kundens registrerede e-mailadresse.

Immaterielle rettigheder

Serviceydelsen, herunder alt indhold på Tjenesten og al underliggende teknologi (inklusive alle immaterielle rettigheder deri) samt alle ophavsrettigheder og relaterede rettigheder (database- og katalogrettigheder samt fotografirettigheder), patenter, brugsmodeller, designrettigheder, varemærker, firmanavne, forretningshemmeligheder, know-how og enhver anden form for registrerede eller uregistrerede immaterielle ejendomsrettigheder, er og forbliver udelukkende Privanize’s ejendom og vil være beskyttet i overensstemmelse med gældende ophavsretslove og anden lovgivning.

Kunden skal underrette Privanize ved enhver form for aktuel eller potentiel krænkelse af Privanize’s rettigheder eller uautoriseret brug af Serviceydelsen, som Kunden bliver opmærksom på.

Der er ingen overførsel af rettigheder til Kunden, der alene opnår licensret på de aftalte betingelser, jf. tidligere nævnte bestemmelser herom. Licensretten omfatter Kundens almindelige anvendelse af Tjenesten, herunder også en ret til at udskrive, kopiere og downloade indhold i Tjenesten til eget brug i det omfang det ikke strider mod Privanize’s ophavsrettigheder.

Privanize har til enhver tid uigenkaldelig ret til at bruge Kundens logo til kundereferencer og markedsføringsmateriale, medmindre Kunden har anvist andet forud for aftalens indgåelse. Såfremt Privanize eller Kunden ønsker at citere den modsatte part, skal der indhentes en forudgående skriftlig tilladelse fra den modsatte part.

Privanize har ret til at genbruge, tilpasse og på anden vis anvende materiale udviklet for eller af Kunden som indgår i Tjenesten, herunder men ikke begrænset til politikker, procedurer, databehandleraftaler, beskrivelser, formuleringer og kontroller, til brug for andre Kunder. Privanize er forpligtet til at sikre, at sådant anvendt materiale på ingen måde gør det muligt for andre Kunder eller eventuelle tredjeparter at identificere specifikke personer eller den/de Kunder for hvem materialet tidligere er blevet udarbejdet og/eller anvendt.

Ved brug af Tjenesten accepterer Kunden, at Kundens data vil blive inkluderet i en samlet datapulje. Formålene, hvortil de samlede data kan anvendes, omfatter, men er ikke begrænset til, statistik, benchmarking, analyse og prognosticering, inklusive udvikling og salg af nye funktioner og tjenester som følge heraf. I sådanne sammenhænge vil Kundens data altid blive behandlet i anonymiseret form.

Kundens forpligtelser

Kunden er forpligtet til at handle i overensstemmelse med disse Forretningsbetingelser samt alle love, forordninger og øvrige retningslinjer, som Kunden er underlagt i kraft af sine aktiviteter under disse Forretningsbetingelser.

Kunden vedstår, at Privanize ikke har noget ansvar, herunder erstatningsansvar, for Kundens overholdelse af de til enhver tid gældende love og regler inden for databeskyttelse, cookies, cybersikkerhed eller andre gældende love og regler.

Kunden giver Privanize tilladelse til at kontakte eventuelle leverandører, som Kunden bruger. Kunden accepterer at underskrive en fuldmagt for at give Privanize mulighed for at indhente oplysninger fra Kundens leverandører. Kunden accepterer også, at nogle leverandører måske ikke vil reagere på anmodninger om oplysninger og at Privanize ikke kan garantere, at sådanne oplysninger kan opnås fra hver leverandør.

Kunden vil igennem Tjenesten have adgang til en række forskellige skabeloner, herunder samtykkeerklæringer, politikker og procedurer. Kunden vedkender, at disse skabeloner leveres ”som beset” og at hvis Kunden anvender en eller flere af disse skabeloner, så er det udelukkende Kundens ansvar at sikre, at den eller de relevante skabeloner i tilstrækkelig grad overholder alle relevante lovkrav.

Kunden er ansvarlig for at sikre, at adgangs- og loginoplysninger (såsom bruger-id og adgangskode) opbevares på en måde, som forhindrer uautoriseret adgang til Tjenesten. Hvis Kunden mistænker, at uautoriserede personer har fået adgang, eller at der foreligger en risiko for sådan adgang, skal Kunden straks underrette Privanize herom.

Varighed, opsigelse og ophævelse

Disse Forretningsbetingelser gælder i Aftaleperioden, som løber fra det tidspunkt, hvor Kunden får adgang til Serviceydelsen og i de efterfølgende 12 måneder.  

Aftalen forlænges automatisk med en tilsvarende periode, som Aftaleperioden, medmindre den gyldigt opsiges af Privanize eller Kunden i overensstemmelse med nedenstående punkter.

Kunden kan opsige aftalen eller nedgradere Serviceydelsen ved skriftlig henvendelse til Privanize via e-mail til jens@privanize.dk med en (1) måneds varsel til udgangen af Aftaleperioden.

Eksempel: Hvis Aftaleperioden starter den 1. marts 2024, vil en opsigelse først kunne tage effekt pr. 1. marts 2025. Det er ligeledes et krav, at opsigelsen kommunikeres skriftligt til Privanize inden 1. februar 2025.

Privanize kan gennem skriftlig meddelelse til Kunden opsige aftalen med (6) måneders varsel til udgangen af Aftaleperioden.

Privanize kan gennem skriftlig meddelelse til Kunden opsige aftalen med øjeblikkelig virkning, uden forpligtelse, hvis (i) Kunden overtræder bestemmelser i disse Forretningsbetingelser, eller (ii) Kunden ophører med at eksistere.

Hvis den sidste dag for opsigelse i medfør af ovenstående punkter falder på en helligdag, en lørdag, en søndag, Grundlovsdag, den 24. december eller den 31. december, udløber opsigelsesfristen den efterfølgende hverdag.

Hvis en part væsentligt misligholder sine forpligtelser i medfør af disse Forretningsbetingelser, og ikke inden 30 dage efter, at den anden part skriftligt har påtalt denne misligholdelse, har berigtiget forholdet, kan Aftalen hæves uden yderligere varsel af den ikke misligholdende part.

Såfremt Kunden ophæver Aftalen, er Privanize kun berettiget til at modtage betaling for sine ydelser indtil tidspunktet for ophævelsen.

Privanize forbeholder sig retten til øjeblikkeligt at suspendere Kundens adgang til Tjenesten såfremt Privanize med rimelighed vurderer, at Kunden væsentligt har misligholdt nærværende Forretningsbetingelser.

Gebyrer og betaling

Alle priser på Serviceydelsen angives i danske kroner (kr.), ekskl. moms.

Gebyrer for brug af Serviceydelsen skal betales i henhold til de til enhver tid gældende priser.

Privanize forbeholder sig retten til at ændre prisen på Serviceydelsen med tredive (30) dages varsel. I tilfælde af en sådan ændring, er Kunden berettiget til at opsige sit abonnement med virkning fra udløbet af Kundens gældende betalingsperiode. Kunden kan dog i den forbindelse ikke rejse nogen form for erstatnings- eller kompensationskrav mod Privanize som følge af eventuelle tab. Hvis Kunden ikke gør indsigelse før datoen for ændringens ikrafttrædelse, betragtes ændringen som accepteret af Kunden. Ændringer, der er til åbenlys fordel for Kunden gør sig gældende fra ændringsdatoen uden ekstraordinær opsigelsesret til Kunden, ligesom ændringer i valutakurser, afgifter, forsikringer, nettoprisindeks og omkostninger til tredjeparter mv. medfører, at Privanize kan ændre priserne således at Privanize stilles uændret, uden ekstraordinær opsigelsesret til Kunden.

Fakturering finder sted på tidspunktet for indgåelsen af aftalen og omfatter hele Aftaleperioden, som nævnt ovenfor under ”Varighed og opsigelse”. Proceduren gentages automatisk en måned før den aftalte periode udløber, medmindre aftalen forinden er opsagt eller andet er specifikt aftalt med Kunden.

Betalingsbetingelserne er netto plus fjorten (14) dage fra fakturadatoen, medmindre andet specifikt fremgår af en særskilt aftale indgået mellem Kunden og Privanize. Privanize anvender kun sikre betalingsløsninger, som krypterer alle oplysninger med SSL-protokol.

Såfremt Kunden ikke betaler det fakturerede beløb til betalingsdatoen, kan Privanize iværksætte en rykkerprocedure, som indeholder frister og gebyrer, ved brug af Kundens oplyste e-mailadresse. Kunden accepterer, at rykkere sendt til Kundens e-mailadresse anses for leverede, og at Privanize forbeholder sig retten til at spærre Kundens adgang til Serviceydelser ved manglende betaling.

Ved manglende betaling tillægges en rente af det forfaldne beløb med 1 % pr. måned fra forfaldsdato frem til Privanize’s modtagelse af den manglende betaling, inkl. eventuelle renter og gebyrer.

Drift

Privanize vil til enhver tid bestræbe sig på at opretholde en høj driftsstabilitet og vil ved tilfælde af nedbrud eller anden driftsforstyrrelse forsøge at genstabe normal drift hurtigst muligt.

Privanize står ikke til ansvar for eventuelle tab, som skulle være opstået som følge af nedbrud og/eller eventuelle driftsforstyrrelser.

Konsulentydelsen

De følgende afsnit er gældende såfremt Konsulentydelsen leveres til Kunden som en del af Serviceydelsen.

Konsulenten vil udføre de opgaver, der er aftalt mellem Kunden og Privanize i medfør af Kundens valg af Abonnementsløsning. De leverede ydelser skal udføres effektivt og til en høj faglig standard, og Konsulenten forpligter sig til at handle loyalt og udelukkende varetage Kundens interesser.

Konsulenten vil levere arbejdet inden for almindelig arbejdstid og på tidspunkter aftalt på forhånd med Kunden.

Indgåelse af disse Forretningsbetingelser begrænser ikke Privanize’s, herunder Konsulentens, mulighed for at levere ydelser til andre Kunder.

Tilstrækkelig levering af Konsulentydelsen er betinget af, at Kunden i god tro bidrager med tilstrækkelige ressourcer til levering af ydelsen, herunder eksempelvis ved at stille menneskelige ressourcer til rådighed, dokumentation, software, diagrammer, lokaler osv. med henblik på at sikre, at Konsulenten har optimale betingelser for at levere Konsulentydelsen.

Privanize’s ansvar i forbindelse med Konsulentydelsen ophører 2 år efter afslutningen af den opgave, som fejlen eller udeladelsen relaterer sig til.

Persondata

Privanize behandler personoplysninger under behørig iagttagelse af databeskyttelsesforordningen og -loven.

Aftalen mellem Privanize og Kunden drejer sig først og fremmest om levering af en anden ydelse end behandling af personoplysninger, hvor Kunden således ikke har behov for at give Privanize instruks om behandlingen. Privanize udgør således ikke en databehandler og der skal ikke indgås en databehandleraftale mellem Kunden og Privanize.

Privanize har i Aftaleperioden adgang til en begrænset mængde af personoplysninger, som fx navn og e-mail vedrørende brugere af Tjenesten. Disse oplysninger er bl.a. nødvendige for at Privanize og Kunden kan indgå aftale og at Privanize kan give Kunden adgang til Serviceydelsen samt at Privanize på anden vis kan levere Serviceydelsen som selvstændig dataansvarlig.

Kunden vedstår ved accept af disse Forretningsbetingelser, at Privanize er selvstændig dataansvarlig for de personoplysninger om Kunden, herunder Kundens medarbejdere og evt. samarbejdspartnere, der videregives til Privanize. Nærmere information om Privanize’s behandling af personoplysninger, herunder den eventuelle anvendelse af cookies, kan findes i Privanize’s privatlivspolitik som er tilgængelig via Privanize.dk.

Fortrolighed

Kunden må ikke viderebringe eller bruge eller sætte andre i stand til at bruge Privanize’s erhvervshemmeligheder eller andre oplysninger uanset art, som ikke er offentligt tilgængelige.

Kunden må ikke på utilbørlig vis skaffe sig eller forsøge at skaffe sig kendskab til eller rådighed over Privanize’s fortrolige oplysninger som beskrevet i straks ovenstående afsnit. Kunden skal omgås og opbevare oplysningerne forsvarligt for at undgå, at de utilsigtet kommer til andres kundskab.

Parternes forpligtelser efter de to straks ovenstående afsnit gælder i Aftaleperioden og uden tidsbegrænsning efter Aftaleperiodens ophør uanset årsagen til ophøret.

Ansvar

Kunden og Privanize er hver især ansvarlig for egne handlinger og undladelser efter gældende ret med de begrænsninger, der følger af disse Forretningsbetingelser samt eventuelt særskilt indgåede aftaler.

Kunden accepterer, at uanset hvilke tab eller ansvarsgrundlag Kunden har lidt og uanset eventuelle modstående vilkår i disse Forretningsbetingelser, kan Privanize’s samlede ansvar maksimalt andrage en størrelse svarende de foregående 12 måneders fakturerede beløb til Kunden, før det ansvarspådragende forholds indtræden.

Uanset eventuelle modstående vilkår i disse Forretningsbetingelser, er Privanize ikke ansvarlig over for Kunden for indirekte tab, herunder tab af produktion, salg, fortjeneste, tid eller goodwill, medmindre det er forårsaget forsætligt eller groft uagtsomt.

Uanset eventuelle modstående vilkår i disse Forretningsbetingelser, er Privanize ikke ansvarlig over for Kunden for manglende opfyldelse af forpligtelser, som kan henhøres til force majeure. Ansvarsfriheden består, så længe force majeure består. Som force majeure anses forhold, der er uden for Privanize’s kontrol, og som Privanize ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse. Eksempler på force majeure er usædvanlige naturforhold, krig, terror, brand, oversvømmelse, hærværk, arbejdsstridigheder, eksterne hacker-angreb samt angreb via computervirus som Privanize ikke med rimelighed burde have forudset.

Overdragelse og overførsel

Hverken Kunden eller Privanize må overdrage og/eller overføre nogen af deres rettigheder og forpligtelser i henhold til Aftalen til en tredjepart uden forudgående skriftligt samtykke fra den anden part. Samtykke kan udelukkende nægtes på et sagligt grundlag. Uanset dette, kan Privanize overdrage sine rettigheder og forpligtelser under disse Forretningsbetingelser i forbindelse med en konsolidering, fusion, opkøb eller salg af substantielt alle sine aktiver, anparter, aktier eller aktiviteter uden forudgående skriftligt samtykke fra Kunden.

Ændringer af vilkår

Privanize kan til enhver tid ændre og opdatere disse Forretningsbetingelser, oplysninger og rettigheder. De gældende Forretningsbetingelser vil til enhver tid være tilgængelige på Privanize’s hjemmeside. Benytter Kunden sig af Serviceydelsen efter en ændring af betingelserne, betragtes brugen som Kundens accept af ændringen.

Privanize vil til enhver tid bestræbe sig på at give varsel på ændringer heromkring, om end Kunden selv har ansvaret for at holde sig opdateret på eventuelle ændringer i de til enhver tid gældende Forretningsbetingelser.

Lovvalg og værneting

Samarbejdet mellem Kunden og Privanize er i alle henseender underlagt dansk ret.

Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med parternes samarbejde, skal afgøres ved en dansk domstol. Byretten i København gælder som første instans. 

© 2024 Privanize ApS - CVR 44941929 - hej@privanize.dk

© 2024 Privanize ApS

CVR 44941929

hej@privanize.dk